بلاگ بامارو

چرا جوانان برای شرکت شما کار نمی‌کنند؟

نیروی کار جوان تا چند سال آینده جایگزین نیروی کار فعلی می‌شود، این افراد برای موفقیت و پایداری کسب و کار شما حیاتی هستند، اگر آن‌ها تمایلی برای کار کردن برای شما نداشته باشند یا یک نیروی محرکه برای کار در آن‌ها وجود نداشته باشد یا به هر دلیلی سازمان شما برای آن‌ها دارای جذابیت نباشد کسب و کارتان کم کم رو به افول می‌رود.

اگر می‌خواهید بهترین و بیشترین استعدادها را جذب شرکت خود کنید نباید دست به ایجاد کارهای جدید بزنید. با واقعیت روبه‌رو شوید جوانان دنبال شغلی نوین نیستند، خلاقیت شما اینجا به شما خیلی کمک نخواهد کرد، این مسئله جور دیگری حل می‌شود، این افراد می‌خواهند شغلی که در آن فعالیت می‌کنند سبک زندگی آن‌ها را نمایش دهد، این افراد بیشتر قصد دارند زندگی کنند، آن هم به روشی درست!

  • به جای اینکه تمرکز خود را بر روی تقویت آن‌ها بگذارید و سعی کنید قدم به قدم همه چیز را به آن‌ها آموزش دهید، باید دست نگهدارید و فقط گوش دهید! شاید این کار در ابتدا برای شما سخت باشد، ولی این روندی که شما همیشه استفاده می‌کردید ممکن است مدت زمان طولانی زمان صرف شود تا نیروی کار شما آماده کار شوند، و قطعا می‌دانید که وقت طلاست! پس خود شما باعث این افت می‌شوید به طریقی، به این علت که زمان بسیار زیادی را فقط برای تمرکز بر روی پرورش نیروی کار از دست داده‌اید، نیروی کار نسل جوان از گفتن چیزی که دقیقا به دنبال آن هستند خجالت نمی‌کشند، نه!

 آن‌ها بیشتر از گذشته دارای قدرت تکلم و استقلال هستند، راه و روشی که آن‌ها پیش گرفته‌اند و دید متفاوت آن‌ها به زندگی ممکن است خیلی از مدیران را به اشتباه انداخته، به هیچ عنوان این نیروی کار خریدار این موضوع نیستند که چندین ساعت متوالی را پشت میز بنشیند و به صفحه مانیتور خیره شوند و برای مدیر خود، خودشان را کاملا مشغول و درگیر کار جلوه دهند، نه این دوران دیگر گذشته است! گستره‌ی دید آن‌ها کاملا متفاوت و خیلی هم بزرگتر است، و مبتنی بر فناوری است، این افراد معتقد هستند در هر زمان و هر مکانی که حضور دارند می‌توانند مفید باشند و کار درست را در زمان درست انجام دهند.

راه‌هایی را اینجا با هم بررسی می‌کنیم که به جذب نیروی کار جوان به شما کمک خواهند کرد:

ایجاد یک فرهنگ کارآفرینی

اغلب نسل جوان کار از اینکه خودشان مدیر و همه کاره خودشان باشند لذت می‌برند! اینکه خودتان رئیس خودتان باشید به این معنی است که در هر زمان، هر مکان و به هر اندازه‌ای که مایل هستید برای کارتان وقت بگذارید تا به نتیجه برسید، این قضیه آزادی عمل و انعطاف‌پذیری را به همراه دارد، و شما مجبور نیستید در حین کار به کسی جواب پس بدهید و زمان خود را برای موضوعات بیهوده هدر دهید. امروزه با توجه به تکنولوژی که در اختیار عموم قرار دارد، کار و زندگی با هم ادغام شده‌اند، ممکن است شما در اتاق خود و پشت سیستم خود نشسته باشید، در حالی مشغول شنیدن موزیک هستید همزمان به صورت ریموت با یک تیمی همکاری کنید، این موضوع محدودیت‌ها را از بین برده است، اینکه شما خودتان مدیر کارهای خود باشید یک سبک زندگی است، این شغل نیست!

حتما با شرکت LinkedIn آشنایی دارید، یکی از شعارهای اصلی کارکنان این شکرت این است که “همانند یک مالک نقش خود را ایفا کن” فکر می‌کنید این جمله چه معنی داشته باشد!؟ البته این چند کلمه فراتر از یک جمله هستند، کارکنان LinkedIn تمامی فرهنگ سازمانی تجارت خود را بر پایه این جمله بنا کرده‌اند، و این جمله بیانگر عقیده و نگرش آن‌ها در محل کار است. اما این عقیده چه مزایایی را به دنبال دارد؟ خب، برای مثال یک روز در ماه کارمندان اجازه این را دارند بر روی پروژه‌های شخصی خود کار کنند، یا اینکه شرکت سالانه مبلغی را برای تحصیل و آموزش کارکنان خود صرف می‌کند، همچنین پلتفرمی به اسم Incubator برای کارمندان تعبیه شده است تا ایده‌های ناب و اجرایی خود را به مدیران ارجاع دهند، همچنین این سازمان فرصتی را برای یک رقابت یا سرگرمی ایجاد می‌کند تا کارمندان بتوانند در آن شرکت کنند و دستاورد خود را به خیریه بدهند، و از این دست کارها…

بدون شک این شکل از کارها نتایج مثبتی را به سوی سازمان شما سرازیر می‌کند. تا جایی که می‌توانید و ممکن است به کارکنان خود آزادی عمل بدهید و به آن‌ها اجازه دهید بدون نگرانی ایده‌های خود را بیان کنند، به آن‌ها اجازه دهید در نقش مدیر خود باشند، این کار شما تعامل و وفاداری آن‌ها را بیشتر می‌کند، و در نهایت نتایج کسب و کار شما هم به کلی تغییر می‌کند.

رقابت در کنار هم به جای رقابت با هم

در گذشته و شاید در عصر حاضر و در برخی از سازمان‌ها هنوز هم خیلی از افراد به فکر رقابت با همکاران درون سازمانی خود هستند، و می‌خواهند از دیگری پیشی بگیرند، اما نسل جوان نیروی کار امروزه این روند را پذیرا نیست! اما چرا؟ آن‌ها ترجیح می‌دهند در کنار هم و با نیروی کنار بیرونی رقابت کنند، آن‌ها به کار تیمی علاقه دارند و قصد دارند با کار گروهی اوضاع را تغییر دهند، این موضوع همبستگی بین افراد تیم را افزایش داده، سازمان در کوتاه مدت به اهداف خود نزدیک شده، و به جای اینکه بیشتر وقت خود را برای رقابت با همکاران خود بگذارند آن را صرف تبدیل کردن دنیای کنونی به جایی بهتر برای زندگی می‌کنند. پس اگر استراتژی کاری شما کار تیمی است مطمئن باشید افراد جوان تازه‌ای جذب تجارت شما می‌شوند.

اهمیت دادن به زندگی مردم(تسهیل زندگی)

گام مهمی که می‌توانید در جهت جذب نیروی کار بردارید این است که به زندگی مردم و مشتریان و کارکنان خود اهمیت دهید و رفاه آن‌ها برای شما اولویت داشته باشد، به علایق آن‌ها توجه کنید، سرگرمی‌های آن‌ها را بشناسید، به خانواده و دوستان آن‌ها اهمیت دهید، و موفقیت این افراد در زندگی برای شما هم مهم باشد. همه‌ی سازمان‌ها همیشه در ذهن مردم باقی نمی‌مانند اما ممکن است روشی خاص رفتاری خاص یا حتی فرهنگی خاص در این سازمان باعث شود نام آن‌ها همیشه در گوشه‌ی ذهن مردم باقی بماند، پس این رفتار سازمانی شماست که شما را متمایز می‌کند، ممکن است شما در ابتدای اعمال این رفتار باشید اما مطمئن باشید با به حداکثر رساندن میزان اهمیت به افراد خود و تسهیل زندگی آن‌ها بدون شک آن‌ها هم کسب و کار شما را رونق می‌بخشند و به کلی روند جهانی شما تغییر خواهد کرد.

موجب تغییر شوید

مطمئن باشید کاری که سازمان شما در حال انجام آن است باعث تغییر و تحول می‌شود، تاثیر مثبت دارد و باعث حل مشکلات قبلی می‌شود، این جمله را همیشه به یاد داشتخ باشید که اگر کاری که می‌کنید مثبت باشد بدون شک در پایان برای شما درآمد چشمگیری به ارمغان خواهد آورد، اولویت خود را در درجه‌ی اول بر روی تغییر و تحول بگذارید، در نهایت به پول فکر کنید، خلاق باشید، اغلب شرکت‌های بزرگ حال حاضر در ابتدای شروع کار خود به کسب درآمد فکر نمی‌کردند بلکه هدف والاتری داشتند و آن افزایش رفاه جامعه بوده است، و در نهایت به خاطر استقبال بی‌نظیر موجب درآمدزایی شدند. قطعا اگر سازمانی موجب راحتی زندگی افراد شود، جامعه از این سازمان‌ها حمایت خواهد کرد.

هدف سازمان خود را به خوبی بشناسید و آن را برای دیگر کارکنان خود هم روشن کنید، جای ابهامی باقی نگذارید، بدانید که قرار است چطور و چه زمانی موجب تغییر می‌شوید، این موضوع از اولویت‌های نیروی کار جوان است. از خودتان بپرسید:

تجارت شما چطور بر زندگی دیگران تاثیر می‌گذارد؟

چرا کسب و کار خود را شروع کرده‌اید؟ هدف شما چیست؟

اگر پاسخ این دو پرسش را بدانید قطعا نیمی از راه را طی کرده‌اید. یکی از بهترین نقل قول هایی که همیشه به یاد آن هستم این است که “اگر کاری که هر روز آن را انجام می‌دهید دوست داشته باشید، برای شما تبدیل به یک لذت می‌شود” نیروی کار جوان به فقط کار کردن علاقه‌ای ندارند، اشتباه نکنید آن‌ها تنبل نیستند، این گروه معتقد هستند که فقط برای زندگی کردن نباید زمان بگذارند، بلکه باید کاری که می‌کنند تاثیر مستقیمی بر روی بهتر شدن دنیا به جایی بهتر داشته باشد.

اگر مدیران و رهبران و کارکنان یک سازمان در این زمینه‌ها آموزش ببینند، زندگی افرادشان برای آن‌ها مهم باشد، فقط بر روی درآمد تمرکز نکنند، رفاه جامعه را در اولویت‌های خود قرار دهند، بدون شک در پایان به موفقیت مورد نظر خود خواهند رسید.

 

الهه معتمدی

اضافه کردن نظر

ما را در اینستاگرام فالو کنید

Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.