بلاگ بامارو

امتحان و صبحانه

شب امتحان را به یاد می آورید؟ در تاریخ زندگی هر ایرانی باسوادی می توانید رد پای شب های امتحان را دنبال کنید و خاطرات وهم انگیزی آغشته به استرس و دلهره را بشنوید. بعضی از ایرانی های ژن خوب هم از این قاعده مستثنی هستند و شب امتحان برایشان معنای خاصی ندارد و به راحتی سر به بالین گذاشته و خواب های شیرین را دور می کنند.

اما در پس تمام “مکن ای صبح طلوع” هایی که در طول شب زمزمه کرده ایم با ناباوری خورشید طلوع کرده است و ما برای رفتن به جلسه امتحان آماده شده ایم! اما برای جلوگیری از افت قند خون چه چیزی بعنوان صبحانه بهتر است که میل شود؟ گاهی ممکن است یک انتخاب اشتباه باعث شود هرچه رشته بودیم پنبه شده و با یک صبحانه ی اشتباه در کنار استرس امتحان، کار خرابتر شود.

چه صبحانه ای قبل امتحان بهتر است؟

در مورد امتحانات کلیدی تر مثل کنکور سخنان مشاورها و متخصص ها بسیار زیاد است و بارها و بارها در رادیو و تلویزیون در مورد نحوه تغذیه دانش آموزان در روز کنکور شنیده ایم اما هیچ چیزی بهتر از یک صبحانه ی کامل و مقوی نیست چرا که قرار است شکم ما را برای حداقل دو ساعت سیر نگه دارد و قند کافی به مغز ما برساند و امتحانی خوب را در پی داشته باشد.

باز هم تخم مرغ اولین گزینه پیشنهادی ما است چرا که پر از پروتئین است و می تواند انرژی مورد نیاز را تامین کند در کنار یک تخم مرغ نیمرو شده یا عسلی حتما نان را خواهیم خورد و کربوهیدرات کافی را دریافت خواهیم کرد و در کنار این صبحانه ی دلپذیر عسل را بعنوان یک منبع گلوکز طبیعی و قوی فراموش نکنید. بهتر است به جای چای یا قهوه از انواع دمنوش های انرژی بخش مثل دمنوش نعناع و عسل، چای کمرنگ یا شربت زعفران استفاده کنید چرا که کافئین استرس زا است و ممکن است تمرکز شما را از بین ببرد. صد البته تمامی این پیشنهاد ها برای وعده ی صبحانه ی روز امتحان در صورتی کاربرد خواهد داشت که شما این مواد غذایی را دوست داشته باشید و با اشتیاق به سراغشان بروید نه اینکه بی میل و رغبت بخواهید صرفا جهت انجام یک گزینه ی توصیه شده برای روز امتحان ، نوش جانش کنید.

انواع مغزها برای کارکرد بهتر مغز مفید هستند و یکی از گزینه های عالی برای ایام امتحانات به حساب می آیند اما این روزها با قیمت های سرسام آور انواع آجیل های این گزینه کمی دور از دسترس تلقی می شود و اما تخمه آفتابگردان یکی از همان آجیل های مهربان با جیب ما است که می شود بصورت آماده و مغز شده هم استفاده کرد (قطعا به تخمه شکستن موقع امتحان دادن و یا درس خواندن که فکر نمی کردید؟! J )

یک نکته ی حیاتی و جالب پرهیز از خوردن ماست و انواع خوراکی های ترش است و صد البته خوردن کله پاچه در صبح امتحان!!! کله پاچه آنقدر چرب و سنگین است که قطعا یک خواب دلپذیر را در جلسه امتحان به شما هدیه خواهد داد .

مصرف آب کافی در روزهای امتحان و آبرسانی کافی به بدن در روز امتحان نکته ی مهمی است چرا که وقتی بدن آب کافی ندشته باشد، خستگی و بی حوصلگی و کم رمقی به سراغ شما خواهد آمد و تمرکز اصلی برای درس خواندن را از شما سلب خواهد کرد.

انواع میوه ها و آبمیوه های فصل هم انتخاب خوبی است که می تواند برای شروع دوباره درس خواندن سرزندگی و شادابی را به شما هدیه دهد و حتی در مسیر رسیدن به جلسه امتحان هم می شود میوه های فصل را نوش جان کرد و با روحیه به سر جلسه امتحان رفت.

سپیده هراتی

1 نظر

ما را در اینستاگرام فالو کنید

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More