بلاگ بامارو

انواع صبحانه سرد که برای محل کار بسیار مناسب هستند

خیلی از ما جزو افرادی هستیم که در روزهای کاری خود، بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب میل آنچنانی به صبحانه نداریم و باید مدتی بگذرد تا اشتها و میل ما به صبحانه ایجاد شود، پس باید به سراغ صبحانه‌ای برویم که راحت و قابل حمل باشد و در عین حال کامل و مغذی.

خیلی از ما جز افرادی هستیم که در روزهای کاری خود، بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب میل آنچنانی به صبحانه نداریم و باید مدتی بگذرد تا اشتها و میل ما به صبحانه ایجاد شود، پس باید به سراغ صبحانه‌ای برویم که راحت و قابل حمل باشد و در عین حال کامل و مغذی.
ما در این محتوا سعی‌ بر این داشته ‌ایم که صبحانه‌ سردی معرفی کنیم که برای شما مخصوصا در محل کارتان مفید باشد.

۱) جو دو سر

جو دوسر یکی از سالم‌ترین صبحانه هایی است که می توانید میل کنید که معمولا بسیاری از افراد دوست دارند آن را ساده می‌خورند، اما با اضافه کردن کمی پودر کاکوئو، پودر اسپرسو، مغز گردو و پسته و چند تکه شکلات، می‌توان یک صبحانه مقوی و خوشمزه از آن تهیه کرد. پودر اسپرسو و کاکائو عطر و طعم دلچسبی را به جو دوسر به اضافه می‌کند. مغز بادام، گردو و پسته نیز باعث مغذی و مفید بودن صبحانه شما می‌شود.
طرز تهیه جودوسر موکا، یک نوع صبحانه سرد لذیذ

مواد لازم:

۳ فنجان آب
۱ فنجان جو دو سر
۱ قاشق غذا خوری پودر کاکائو
۲ قاشق غذاخوری قهوه اسپرسو
۱/۴ قاشق چای خوری نمک
۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شکر یا شهد آگوا
۱/۴ فنجان آجیل مخلوط شده
۱/۴ فنجان چیپس شکلات تلخ و شیرین

دستور تهیه

دستور تهیه این صبحانه مغذی بسیار ساده است. ابتدا آب را بجوشانید، بعد جو دوسر، اسپرسو، پودر کاکائو و نمک را با هم مخلوط کرده و به آب جوش اضافه کنید و بعد از ۱۵ دقیقه زیر شعله را خاموش کنید . مواد را داخل ظرف دیگری بریزید و شهد را به آن اضافه کرده و بعد داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. در نهایت با مغز گردو، پسته و بادام، آن را تزیین کرده و نوش جان کنید.

۲) ماست

بله درست خواندید! ماست! همیشه ماست به عنوان دسر، همراه با وعده غذایی نهار یا شام استفاده می‌شود و چون تا به حال به ماست به عنوان یک صبحانه کامل و مقوی و خوشمزه نگاه نکرده‌اید، ممکن است تعجب کنید. پس ما شما را با طرز تهیه یک نوع صبحانه سرد لذت‌بخش با ماست، آشنا می‌کنیم. در این دستور تهیه، با یک لایه ماست، یک لایه میوه تازه یا خشک و یک لایه مربای میوه با هر طعمی که دوست دارید و گرانولا یا مغز بادام و پسته، شما می‌توانید صبحانه سرد مورد علاقه خود را تهیه کنید. شما می‌توانید در تهیه این نوع از صبحانه سرد با ماست، خلاق‌تر باشد و در لایه‌های مربا، به جای مربا از شهد یا عسل استفاده کنید و دارچین را نیز برای طعم‌دار کردن به آن اضافه کنید. در واقع این دستور تهیه، بسیار انعطاف‌پذیر است و شما می‌توانید با اعمال تغییرات دلخواه خودتان در آن، این صبحانه سرد را باب میل‌تان کنید.
طرز تهیه یک ظرف ماست با طعم میوه و مربا

مواد لازم:

۱/۲ فنجان ماست ساده
۱/۴ فنجان میوه تازه، مانند توت فرنگی خرد شده یا هلو، زغال اخته یا تمشک
۲ قاشق چای خوری مربا
۲ قاشق غذاخوری گرانولا یا آجیل

طرز تهیه

مقداری ماست را در یک ظرف بریزید، بعد میوه‌ها را به همراه مربا در یک لایه، روی آن بریزید و این کار را تا پر شدن ظرف ادامه دهید و در نهایت با مغز پسته و بادام زمینی و در صورت تمایل دارچین آن را تزیین کرده و میل کنید. اندازه ظرف را نیز می‌توانید بسته به تعداد نفرات و اشتهایتان تغییر دهید.

۳) پودیینگ دانه چیا

در ظاهر شبیه به یک دسر یا یک میان وعده معمولی است، اما با توجه به وجود مقدار زیادی اُمگا و پروتئین در دانه‌های چیا، می‌توان به عنوان یک صبحانه سرد کامل و خوشمزه از آن نام برد.
با ترکیب مخلوطی از مواد مورد علاقه خود (فندق، آجیل، شهد و هِل) با دانه‌های چیای غلیظ شده با شیر یا آب یک وعده غذایی خوش‌طعم و مقوی برای صبحانه خواهید داشت
طرز تهیه پودینگ چیا

مواد لازم:

۱/۴ فنجان دانه چیا
۲ تا ۳ فنجان آب
۱/۴ قاشق چای خوری نمک
۳/۴ فنجان بادام زمینی
۱/۲ قاشق چای خوری وانیل
۳ قاشق غذاخوری شربت آگوا
۱/۲ قاشق چای خوری هل

طرز تهیه

دانه‌های چیا را به مدت یک روز در آب بخیسانید و بعد آنها را به پوره تبدیل کنید و نمک، وانیل و هِل را به آن اضافه کنید و تا حد ممکن از صافی بگذارنید تا کاملا یکدست شود و دانه‌های درشت در آن وجود نداشته باشد. بعد با اضافه کردن شربت و میوه خشک و آجیل، آن را طعم‌دار و مقوی کنید و از آن لذت ببرید.


۴) سالاد میوه با کینوآ

مقداری کینوآ را به عنوان چاشنی، در یک ظرف از میوه‌های برش داده شده بریزید و آن را هم بزنید تا کینوآ به طور یک‌دست در همه قسمت‌های این مخلوط پخش شود. اگر دوست دارید مواد بیشتری در صبحانه سرد خود بریزید، می‌توانید به عنوان تزئین، از مقداری عسل، لیمو و ریحان استفاده کنید.

۵) ساندویچ سرد

برای لذت بردن از یک ساندویچ سالم و خوشمزه برای صبحانه، دو تکه نان تُست سبوس‌دار تهیه کنید و بر روی هر کدام، یک قاشق از مخلوط خانگی پنیر ریکوتا و فندق (در دستور اصلی، ماکادامیا که به فندق استرالیایی معروف است استفاده می‌شود) بمالید و بر روی آن، ریحان، نمک و فلفل تازه بپاشید. در آخر، یک یا دو تکه گوجه‌فرنگی تازه (که می‌توانید با دستمال آب اضافی آن را بگیرید) روی آن بگذارید و میل کنید.

۶) فرنی کینوآ

پختن کینوآ در شیر (شیر گاو، سویا یا بادام) و اضافه کردن مقداری میوه شیرین و یا حتی تُرش، جایگزین مناسبی برای صبحانه‌های پرچرب و شیرین سنتی است. به‌علاوه، حاوی مقدار زیادی پروتئین و اسید آمینه ضروری برای بدن، مانند لیزین است که برای رشد و ترمیم بافت بدن حیاتی است. برای تهیه آن، فقط باید مقداری کینوآ و تکه‌هایی از میوه دلخواه‌تان را در یک ظرف شیر بریزید و آن را روی شعله قرار دهید و هم بزنید تا بجوشد. بعد می‌توانید چاشنی دلخواه‌تان را نیز به آن اضافه کنید.

نگار علیّی

۱ نظر

ما را در اینستاگرام فالو کنید

Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.