بلاگ بامارو

بهترین صبحانه برای تناسب اندام

وقتی در راه رسیدن به تناسب اندام تلاش می کنید، صبحانه می تواند رنگ و بوی کل اشتهای طول روز را تغییر دهد اینگونه که یک انتخاب اشتباه برای اولین وعده ممکن است باعث شود که تا آخر روز  حس عجیب گرسنگی، اشتباه های بیشتری را برایتان رقم بزند.

کما اینکه صبحانه ی اصولی و معقول می تواند شکم شما را تا وعده ناهار سیر نگه دارد و دست شما را از ناخنک زدن های پیاپی کوتاه کند و روند کاهش وزن را آسان تر پیش ببرد.

بهترین صبحانه برای تناسب اندام

جو دو سر پرک

هم سالم و هم خوشمزه مخصوصا برای کسانیکه به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستند. جو دو سر پرک سرشار از فیبر و پروتئین (دو گزینه لازم برای کنترل اشتها و وزن) و کم کالری است. مخصوصا که جو دو سر پرک منبع عالی برای بتاگلوتن است. بتاگلوتن نوعی از فیبر است که ایمنی بدن را تقویت می کند و برای سلامت قلب لازم است. تحقیقات نشان داده است که بتاگلوتن قند خون را تنظیم می کند و فاکتورهای موثر بر اشتها را کنترل می کند.

برای درست کردن این صبحانه کافیست تا یک فنجان جو دو سر پرک پخته را با نصف فنجان از هر میوه ای و مقداری آجیل ترکیب کنید تا یک منبع قوی و فوق العاده سرشار از فیبر و پروتئین در آغاز روز به بدنتان برسانید.

  • تخم مرغ ها

مواد معدنی، پروتئین و پکیج کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. اگر اغراق نکنیم شاید کاپ بهترین صبحانه برای تناسب اندام لایق تخم مرغ ها باشد. پروتئین غنی موجود در تخم مرغ باعث می شود تا در اول روز و بعنوان وعده صبحانه انتخاب خوبی برای کسانی باشد که تصمیم گرفته اند کاهش وزن داشته باشند. بطور مثال در یک مطالعه که روی ۳۰ خانم دارای اضافه وزن انجام شد نشان داد که خانم هایی که برای وعده صبحانه از تخم مرغ استفاده کرده بودند احساس سیری بیشتری داشتند و در طی روز کمتر به انواع مواد غذایی حمله می کردند و جالب است بدانید که این تحقیق در مقایسه با کسانی انجام شد که برای وعده صبحانه از نان بیگل (کربوهیدرات) استفاده کرده بودند.

در یک تحقیق دیگر که روی ۱۵۲ بزرگسال انجام شد و نان را با تخم مرغ تعویض کردند مشاهده شد که در ۶۵% موارد وزن آنها کاهش یافت و ۳۴%  از آنها با کاهش سایز دور کمر در ۸ هفته متوالی مواجه شدند.

تخم مرغ برای صبحانه مصرف کنید و هرجور که دوست دارید آن را بپزید و یادتان نرود که در کنار آن از انواع سبزیجات به دلخواه خود میل کنید.

  • موز

بهترین انتخاب برای ذائقه های شیرین پسند! کم کالری و شیرین و غنی از فیبر که در کنار سریال صبحانه و یا پنکینک کم چرب می تواند دلربای شیرینی خورها باشد. فیبرهای دوست داشتنی می توانند حس سیری بیشتری به شما القا کنند و شکم شما را برای مدت بیشتری سیر نگه دارند و هر یک موز متوسط بیشتر از ۱۰۰ کالری دارد  و می تواند ۱۲ درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را جبران کند. تحقیقات نشان می دهند که برطرف کردن فیبر مورد نیاز بدن با میوه ها می تواند که روند کاهش وزن را تسریع ببخشد و چربی های دور شکم را بهتر آب کند و حالا موز را به ترکیب اعجاب انگیز جو دو سر پرک و ماست برای صبحانه اضافه کنید و یک قدم بلند به سمت تناسب اندام بردارید.

سپیده هراتی

۷ comments

ما را در اینستاگرام فالو کنید

Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.