بلاگ بامارو
جو دو سر پرک و صبحانه

جو دو سر پرک و صبحانه

جو دو سر پرک این روزها به ترکیبی پرطرفدار برای صبحانه تبدیل شده است که جالب است در مورد خواص و نحوه ی استفاده از آن برای وعده صبحانه بیشتر بدانیم

یک غله ی کامل یعنی جو و این غله یعنی کربوهیدرات سالم و کامل. اما دو سر پرک یعنی جو را کوبیده و فرآوری کرده اند به صورتی که به سادگی پخته می شود و نیاز به زمان کمی برای آمده شدن دارد. این روزها استفاده از جو دو سر پرک برای صبحانه در حال رواج یافتن است و خیلی خوب است که همزمان با وعده صبحانه انواع مواد مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان ها به بدن برسد.

جو دو سر پرک و صبحانه
جو دو سر پرک و صبحانه

ترکیب این ماده غذایی با شیر یا آب بسیار خوشمزه است و می توانید با سلیقه خودتان سایر مواد سالم و طعم دهنده به این ترکیب استفاده کنید تا کودکان را هم به خوردن این صبحانه ی کامل راغب کنید که این حلیم ساده پز و خوشمزه بسیار سیر کننده است و انرژی کودکان مدرسه ای را حفظ می کند و شکم آنها را دیرتر به قار و قور می اندازد و همین موضوع در بزرگسالان باعث می شود تا وعده ی اصلی بعدی یعنی ناهار، از خوردن و نوشیدن های متفرقه دست بکشند و قدمی موثر برای تناسب اندام بردارند.

پوسته ی بیرونی جو سرشار از فیبر است و فیبر هم دشمن اصلی یبوست! جو دو سر پرک را در رژیم غذایی سالمندان یا کسانی که مشکلات یبوست دارند اضافه کنید و با دستورپخت های جالب و خوشمزه صبحانه های حاوی این غله ی پرخاصیت را درست کنید. در یک آزمایش سه ماهه که بر روی سی سالمند با مشکلات اجابت مزاج انجام شده بود و هر روز دو وعده در غذای اصلی و میان وعده از جو دو سر پرک استفاده شده بود، نشان داده شد که ۶۰ درصد از این سالمندان استفاده از قرص ملین را کنار گذاشتند و وضعیت زندگی و سلامتی آنها بهبود پیدا کرده بود.

مقداری جو دو سر پرک را به سادگی با دو برابر میزان آن، آب یا شیر مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید بعد از به جوش آمدن، حرارت را کم کنید و بگذارید.

گرانولا برای صبحانه

گرانولا پر طرفدار تر از حلیم جو دو سر پرک است و شکل بسیار خوشمزه تر آن برای صبحانه است. گرانولا همان جو دو سر پرک است که با استفاده از فِر کاملا تُست می شود و مواد مغذی و خوشمزه دیگری مثل تکه های شکلات، انواع آجیل و میوه های خشک به آن اضافه می شود و در روتین ترین حالت آن بصورت ماست گرانول برای صبحانه سرو می شود. این روزها در کافه هایی که منوی صبحانه دارند برای انتخاب در منو، گزینه ماست گرانول به چشم می آید و جالب است بدانید که روز به روز هم به طرفدارانش اضافه می شود. گرانولا به راحتی در منزل قابل تهیه است و شما می توانید با توجه به ذائقه خانواده خود مواد افزودنی به آن را تغییر دهید.

جو دو سر پرک بصورت گرانول
جو دو سر پرک بصورت گرانول

قهرمان اصلی این صبحانه ی عالی همان جو دو سر پرک است. جو دو سر پرک شده ای که طعم دار شده است و در کنار سایر آجیل ها و میوه های خشک شده و تازه در یک ظرف حاوی ماست ساده و یا ماست میوه ای سرو می شود.

پیشنهاد اصلی ما برای گنجاندن جو دو سر پرک در وعده ی صبحانه، گرانولا است و تضمین می کنیم که در خانواده ی شما با استقبال مواجه خواهد شد و یک پله به سلامتی بیشتر نزدیک خواهید شد.

اگر کارمند هستید و هر صبح برای خوردن صبحانه چالش دارید به راحتی می توانید با تهیه ی گرانول بصورت خانگی و نگهداری آن هر صبح برای صبحانه در محل کار به یک کاسه از ماست گرانول اکتفا کنید و اگر دنبال تنوع بیشتری هستید حتما به پلتفرم ارسال صبحانه بصورت روزانه ی بامارو سر بزنید. اینجا کلیک کنید.

در مطالب قبلی بلاگ بامارو در مورد صبحانه های سالم و سرد که می توانید در محل کار نوش جان کنید، مطلب نوشته ایم. برای دیدن مطلب انواع صبحانه سرد که برای محل کار مناسب هستند اینجا کلیک کنید.

سپیده هراتی

۲ comments

ما را در اینستاگرام فالو کنید

Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.