بلاگ بامارو
خواب بیشتر یا صبحانه

خواب بیشتر یا صبحانه ؟!

پنج دقیقه خواب بیشتر هر صبح اولین چالشی است که با آن مواجه هستیم! اما انتخاب ما کدام است؟! بامارو برای این دقیقه های ارزشمند صبحگاهی شما برنامه ریزی کرده است…

فقط ۵ دقیقه دیگه… و هرروز این گوشی ما هست که شاهد قول و قرارهای ملتمسانه برای خوابیدن بیشتر  است. اما وفادار ماندن به ۵ دقیقه خیلی سخت است و معمولا وقتی هوشیار می شویم که ۲۰ دقیقه از زمان شروع آلارم های گوشی گذشته است! سراسیمه از رختخواب بیرون می جهیم و شستن صورت و مسواک زدن و پوشیدن لباس ها تنها کارهایی است که قادر به انجام دادنش هستیم. خوردن صبحانه ؟! وقتش را نداریم!!!

بامارو راهکاری برای اسنوزکنندگان همیشگی دارد و آن “ارسال روزانه پکیج های صبحانه به محل کار” است.

صبحانه را فراموش نکنیم
صبحانه را فراموش نکنیم

صبحانه چه اهمیتی دارد؟

خوابیدن یکی از مهمترین بخش های زندگی روزمره است و اهمیت یک خواب بر روی عملکرد ما غیر قابل اجتناب است دقیقا مثل خوب کار کردن و به موقع به محل کار رسیدن اما خوردن صبحانه یکی از همان “باید” هایی است که باید به روتین روزمره اضافه اش کنیم. برای کارمندهایی که بصورت روتین در ساعت مشخصی از روز بیدار می شوند و به محل کار می روند، صبحانه ی مفصل و سالم یکی از تفریحات روزهای تعطیل محسوب می شود در حالیکه آماده کردن یک صبحانه سالم و مقوی موضوع زمانبر و پیچیده ای نیست و خوشحالیم که اعلام کنیم بامارو به صورت روزانه این مسئولیت را به عهده گرفته و با پکیج های متنوع برای هفت روز هفته شما صبحانه ارسال می کند.

مادرهای ما جزو کسانی بودند که همیشه قبل از رفتن به مدرسه از صبحانه خوردن ما مطمئن می شدند و با پشتکار خاصی مواضب بودند که ما این وعده را فراموش نکنیم چرا که خیلی خوب می دانستند که یک شکم گرسنه به مغز اجازه یادگیری نمی دهد. به همین سادگی! وقتی شکمی در حال قار و قور کردن باشد تمرکز برای حل چالش های روزانه و یادگیری را از شما می گیرد و به راحتی بازدهی شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

تاثیرات جسمی و ذهنی صبحانه
تاثیرات جسمی و ذهنی صبحانه

مزایای جسمی صبحانه خوردن

هیچ رژیم غذایی را نمی توانید پیدا کنید که خوردن صبحانه را حذف کرده باشد. اگر به همچین رژیم غذایی برخوردید به سالم بودن آن شک کنید. چرا که تحمل کردن گرسنگی و خالی بودن شکم بعد از هشت ساعت خواب شبانه، باعث می شود که در وعده های بعدی به سمت خوراکی های پرکالری و ناسالم سوق پیدا کنید و حتی عملکرد کلی روزمره شما را تحت تاثیر قرار دهد.

همیشه پای یک “هورمون” در میان است! صبحانه نخوردن باعث می شود تا اسب سرکش “هورمون گرلین” بیدار شود و از شما یک فرد پُر اشتهای همیشه گرسنه بسازد!  و خیلی جالب است وقتی که بعد از خواب شبانه صبحانه میل می کنید، متابولیسم بدن هم بیدار می شود و سوخت و ساز خیلی بهتر در بدن شما انجام می شود و در ادامه تناسب اندام را کنترل می کند.

صبحانه خوردن مهم است اما رساندن مواد مغذی کامل به بدن مهم تر است و باعث می شود تا ویتامین ها و مواد معدنی لازم و ضروری بهتر در دستگاه گوارشی که در طول شب استراحت کرده است، جذب شود. پس به صبحانه بعنوان فرصتی برای جذب مواد مغذی نگاه کنید و از خوردن آن نگذرید. برای کسانیکه اشتهای کافی برای خوردن صبحانه ندارند در این مطلب در مورد نوشیدنی های مقوی برای صبحانه نوشته ایم.

مزایای ذهنی و روحی صبحانه خوردن

کاهش استرس در ارتباط مستقیم با نوسان قند خون است. صبح ها صبحانه نخورده از خانه بیرون بزنید تا گاهی سردرد و کلافگی را تجربه کنید. همین چیزهای کوچک گاهی رو عملکرد اصلی بدن تاثیر مخربی می گذارند و باعث اتفاقات ناگواری در هنگام رانندگی یا کار می شوند.

خوردن صبحانه باعث می شود یک صبح عالی را با اخلاق خوب شروع کنیم، اعتماد به نفس بیشتری برای ادامه کارها داریم و در واقع یک سوخت عالی در اول صبح باعث می شود تا در طی روز انتخاب های بهتری داشته باشیم.

در نهایت در این روزهای سخت و پر از چالش، با کارهای کوچک و موثر برای بهتر شدن حال روحی و جسمی خودمان تلاش کنیم و امید به روزهای بهتر و روشن تر داشته باشیم.

سپیده هراتی

اضافه کردن نظر

ما را در اینستاگرام فالو کنید

Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.