بلاگ بامارو

قهوه ایلی: یک برند متفاوت دیگر از ایتالیایی‌ها

مشتریان پروپاقرص کافه ها همواره بدنبال طعم اصیل و خاص قهوه بوده¬اند برای همین کافه دار ها همیشه بدنبال تامین نوشیدنی از جمله قهوه اورجینال با برندی معروف و اورجینال بوده اند. این امر بر کسی پنهان نیست که قهوه های اصیل ریشه در دل ایتالیا دارند و یکی از این برندها ایلی می باشد.

مشتریان پروپاقرص کافه ها همواره بدنبال طعم اصیل و خاص قهوه بوده­اند برای همین کافه دارها همیشه بدنبال تامین نوشیدنی از جمله قهوه اورجینال با برندی معروف و اورجینال بوده اند. این امر بر کسی پنهان نیست که قهوه های اصیل ریشه در دل ایتالیا دارند و یکی از این برندها ایلی می باشد. ایلی شرکتی است که با علاقه و اشتیاقِ موسسِ آن شروع به کار کرد و پس از آن تخصصی کار کردن و علم نیز آن را همراهی کرد تا به جایگاهی که هم اکنون در آن قرار دارند برسند. اگر بگوییم قهوه­های ایتالیایی در دنیا بخاطر طعم و کیفیت، طرفدار دارند بیراه نگفته­ایم. قبلا در مورد تاریخچه قهوه اسپرسو مفصل صحبت کرده­ایم و در این محتوا می­خواهیم به قهوه­ی ایلی بپردازیم.

تاریخچه پیدایش برند ایلی

Francesco Illy، یک ارتش اتریشی-مجار بود که در شهر Trieste ایتالیا ساکن بود.او در دوران جوانی برای کار به شهر Timisora  سفر کرد و در آنجا به کار در زمینه شکلات و قهوه مشغول شد و پس از مدتی به دلیل تبحر و علاقه ­اش در زمینه قهوه، در سال 1993 اقدام به تاسیس شرکت قهوه illy  کرد.  

پسر فرانسیسکو (Ernesto) که فارق التحصیل در رشته‌ی شیمی بود‌، در اواخر دهه‌ی 1940 به همراهی پدرش آمد . فرانسیسکو شیمیدانی ماهر و مبتکر بود.به همین دلیل برای توسعه ی کار پدر، یک آزمایشگاه کوچک به راه انداخت و در آن به تحقیق و توسعه قهوه پرداخت. وی از نظر بهبود کیفیت در محصولات و ابتکارات جدید کمک شایانی به پدر کرد.

کمپانی illy  از ابتدای تاسیس خود توانسته است سه دست­آورد داشته باشد:

  1. دستگاه قهوه اسپرسوساز
  2. ESE: (تحویل آسان اسپرسو) در واقع فراهم کردن اسپرسو به مردم در خانه یا محل کار و…
  3. بسته بندی قهوه به روش فشرده سازی با استفاده از گاز نیتروژن ساکن تحت فشار و اکسیژن آزاد در محیط

آکادمی قهوه ایلی

همه ما به این امر واقفیم که اگر هر کاری را از راه درست و تخصصی و کارشناسی­ شده انجام دهیم، می­توانیم نتیجه بهتری بگیریم. به همین منظور این کمپانی تصمیم به آموزش افرادِ دخیل در تهیه قهوه گرفت. از کشاورزان گرفته تا باریستا و کافه داران.

این دانشگاه در کل دنیا 20 شعبه دارد، که ابتدا به ناپل و سپس به Trieste انتقال یافت.

این شرکت نه تنها در تلاش توسعه محصولات خود بود، بلکه بدنبال گسترش شرکت خود در سرتاسر جهان بود و به همین دلیل امروزه توانسته در کشورهایی مانند آمریکای شمالی، آلمان و فرانسه و… نمایندگی داشته باشد.

شاید اگر شعار شرکت ایلی را بدانید، دلیل جهانی شدن این محصول برایتان محسوس تر گردد. شرکت ایلی از ابتدا با شعار ” بهترین قهوه در دنیا را تولید کن و آن را به دنیا بفروش” در کسب و کار خود تلاش می­کند، و در نتیجه این شعار باعث میشود که این محصول نه تنها از شهر Trieste خارج شود بلکه به سایر نقاط جهان هم صادر گردد.

نکته جالب در مورد شرکت ایلی چند وجهی بودنِ آن  و مشتری­مداریِ آن می­باشد. ایلی دستگاهی را ابداع کرده است که افراد در خانه و محل کار خود می­توانند قهوه آماده کنند، ایلی به این کار هم قانع نشد و  در سال 2009 با همکاری شرکت کوکا کولا قهوه آماده ای را با نام   (illy issimo)  در چهار طعم کاپچینو، موکاچینو، لاته و بدون شکر به بازار عرضه کرد.

حال بهتر است کمی به محصولات این کمپانی بپردازیم:

قهوه ایلی نوعی قهوه است که از نظراندازه­ و درجه کیفیت متفاوتی تولید می­شود مانند قهوه آسیاب نشده، و دانه های آسیاب شده و همچنین کپسول های مخصوص اسپرسو. قهوه ایلی، برای بدست آوردن بازار رقابت دست به عملی کردن ایده­های مختلفی زد که یک ایده­ی کارآمد و جذاب آن، نوعِ دسته بندی محصولات می­باشد. برای مثال قهوه در بسته های استیل و تحت فشار و با علامت مشخص قرمز رنگ خود بسته بندی و وارد بازار رقابت در فروش می­شود. این نوع قهوه دانه های قهوه خود را از نوع عربیکا و بسیار با کیفیت تهیه می کند. دانه های­ قهوه ایلی از مناطق و منابع مختلفی از جمله برزیل، آمریکای مرکزی، هند، کنیا و اتیوپی تامین می­شود.

برای تهیه قهوه های بدون کافئین، قهوه ایلی ابتدا دانه های قهوه را به مدت 3 دقیقه بخار داده و بعد طی چندین بار و در هر مرحله به مدت 10 ساعت با متیلن کلراید یا اتیل استات می شوید ( شستو شو می کند) و به این صورت میزان کافئین آنها را کاهش می‌دهند. بعد، دانه‌های آب کشی شده و خشک شده را مجددا به مدت 10 ساعت بخار می دهند تا هر گونه حلالی از آنها تمیز شده و در نهایت قهوه بدون کافئین برای طرفدارانش بدست آید.

با همه­‎ی این صحبت­‎ها بازار نوشیدنی ها مخصوصا قهوه، روز به روز درحال گسترش می­باشد و افراد صاحب امتیاز در این زمینه در تلاشند با خلاقیت در طعم و نوع محصولات خود در این بازار حرفی برای عرضه داشته باشد. برند ایلی نیز از این معقوله مستثنی نیست.

نگار علیّی

اضافه کردن نظر

ما را در اینستاگرام فالو کنید

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More