قهوه لاوازا
امروزه Lavazza نهتنها شرکت عمده قهوه ایتالیا است، بلکه یکی از شرکتهای بزرگ قهوه روی زمین است که در بیش از 90 کشور فعال در بخشهای غذا و تدارکات فعالیت میکند. اگر شما هم عاشق قهوه هستید، شانس شما در لذت بردن از قهوه Lavazza بالا میباشد. در اینجا برخی از حقایق جالب در پشت یکی از مشهور ترین و افسانه ای شرکت ها در ایتالیا است. در این محتوا به برخی از حقایق جالب موجود در پشت یکی از شرکتهای مشهور و افسانهای ایتالیا اشاره شده است:
تاریخچه قهوه لاوازا:
تاریخ لاوازا با یک فروشگاه مواد غذایی کوچک که در اواخر قرن نوزدهم بوسیله بنیانگذار شرکت لوئیجی لاوازا افتتاح شد، آغاز میشود. این فروشگاه ساده و بیتکلف در شهر جهانگردی تورین در Via San Tommaso واقع شده است.
لوئیجی لاواتزا استعداد خاصی در زمینه ترکیب و برشته کردن و همچنین تشخیص ذائقه مردم از خود نشان داده بود ؛که موجبات پیشرفت در زمینه ترکیب و روست قهوه را در ۲۰ سال آینده یعنی تا سال ۱۹۱۵ فراهم ساخت.
لوئیجی با مخلوط کردن قهوههای مختلف با توجه به سلیقه مشتریانش مشهور شد و این کار او را بسیار محبوب کرد و به وی کمک کرد تا مشتریان وفاداری داشته باشد. در طول زمان، این فروشگاه کوچک مواد غذایی تبدیل به یک کافی شاپ شد. تخصص وی در آمادهسازی دانههای قهوه و فروش ترکیبات خانگی قهوه شهرت بسیاری را به این کافه بخشید که در نهایت باعث تبدیل نام این کافه به Luigi Lavazza S.p.A گشت و سپس کسب و کار قهوه بهطور رسمی شروع شد. در طی زمانی که لاوازا شروع به انجام کارهای اولیه در مقیاس بزرگتر در خارج از محدوده پیمونت کرد، یک کارخانه رستینگ قهوه جدید لاوازا در سال 1965 در Settimo Torinese، شهرداری واقع در استان تورین، افتتاح شد. این بزرگترین کارخانه رستینگ قهوه در اروپا بود. به طور چشمگیری، هماکنون این کارخانه یکی از مهمترین کارخانههای قهوه در جهان امروز است، که پنجاه سال از زمان تأسیس آن میگذرد.
رشد و نوآوری قهوه لاوازا
پس از اختراع پاکت کاغذی مخصوص برای نگهداری قهوه در دهه 1920. لاوازا اولین شرکت قهوه ایتالیا بود که در سال 1971 یک کیسه وکیوم برای بسته بندی تولید کرد که هنوز هم استفاده می شود. این یک ایده ابتکاری بود که کل صنعت بازار قهوه را تغییر داد. امکان دسترسی بدون مشکل و با کیفیت، طراوت وعطر قهوه را برای مشتریان فراهم آورد، باعث شد مشتریان خودشان قهوه را در خانه نگهداری کنند. همه نوآوریهای قهوه لاوازا سبب شد که تمام نیازها و خواست و علاقهی مشتریان ایتالیایی و همینطور مشتریانش در سرتاسر جهان پاسخ مثبت دهد.
سالها تجربه و توجه بی نظیر به جزئیات، برند قهوه لاوازا را رهبر بازار در ایتالیا ساخته است. امروز قهوه لاوازا، با شبکه گستردهای از توزیع، در بیش از 90 کشور جهان حضور فعال دارد. از سوئد به نیوزیلند، از آفریقای جنوبی و بولیوی، همگی نشان از عمق توسعه این کمپانی دارد. ارائه بهترین گونه های قهوه در سراسر جهان به کشورهای مختلف و فرهنگ های مختلف نشان از اهمیت و ایدهی این کمپانی برای اهمیت به مشتری دارد.قهوه لاوازا سالانه تخمین می زند که حدود 2 میلیارد کپسول قهوه و 14 میلیارد فنجان قهوه، حدود 38 میلیارد کیلوگرم قهوه (84 میلیارد پوند) فروش می کند. جای تعجب نیست که 60 درصد از درآمد 1،2 میلیارد سالانه از بازار ملی ایتالیا حاصل می شود. زیرا در ایتالیا قهوه نوشیدن نه تنها یک مراسم روزانه است، بلکه یک روش زندگی است!
با داشتن شعار تبلیغاتی «قهوه محبوب ایتالیا» این شرکت ادعا میکند که ۱۶ میلیون از ۲۰ میلیون خانوادهی مصرفکنندهی قهوه در ایتالیا لاواتزا را انتخاب میکنند. امروزه لاواتزا محصولات و ترکیبات زیر را عرضه میکند:
کوالیتا اورو (Qualita Oro)، کوالیتا روسو (Qualita Rosso)، کلاب (Club)، کافه اسپرسو (Caffe Espresso)، ایل پرفتو اسپرسو (Il Perfetto Espresso)، کافه کرما (Caffe Crema)، گرن آروما بار (Gran Aroma Bar)، سوپر کرما (Super Crema)، کرما ای گوستو (Crema e Gusto)، کرما ای آروما (Crema e Aroma)، تاپ کلس (Top Class)، گرند اسپرسو (Grand’Espresso)، دک( (Dek، قهوه کافئین و قهوههای کپسولیِ اَ مودو میو (A Modo Mio)، اسپرسو پوینت (Espresso Point) و بلو (Blue).
قهوه لاوازا قطعا یک پیشینه محکم برای موفقیت دارد. اما باید بدانیم همه این پیشینه و موفقیت در گرو یک خانواده پر تلاش و متعهد است که در طول چهار نسل بطور مستقیم و متمرکز برای ارتقا و پیشرفت این برند با اشتیاق کار کردهاند تا نه تنها استاندارد و کیفیت محصولات برند قهوه لاوازا بالا ببرند بلکه سنت خاص و با ارزش خود را نیز حفظ کنند و این امر را تضمین می سبب میشود برند قهوه لاوازا تبدیل به یک فرهنگ و رسم برای مشتریانش شود تا همه این فرهنگ و رسم را در سرتاسر جهان بشناسند. لاوازا سبب شناسانده شدن فرهنگ واقعی قهوه به جهانیان شد و در کنار این اتفاق سبب شد که جهانیان نه تنها لاوازا بلکه تمام برندهای قهوه ایتالیایی را قبول کنند و به آنها ارج نهند. لاواتزا معتقد است کیفیت کنترلکردنی نیست و باید آن را «ساخت». یعنی کیفیت، پروسهای پویاست که هر روز تکرار و شامل همهی افراد میشود و بخشی ذاتی در هر مرحله از تولید است: انتخاب نوع قهوه، روست کردن، بلند و آسیاب کردن، تست محصول نهایی، طراحی بستهبندی، پخش محصول، آموزش باریستاها و طراحی دستگاه اسپرسوساز.
قهوه لاوازا به کیفیت و برتری و اصالت معروف است بیش از 120 سال برای این ویژگی تلاش کرده است، پیگیری و تلاش در این زمینه و برای نوآوری و کشف را ادامه خواهد .
یک اتفاق جالب در مورد قهوه لاوازا
سامانتا کریستوفورتی نه تنها اولین زن ایتالیایی است که به فضا رفته، بلکه اولین فضانورد تاریخ است که در مدار زمین یک فنجان اسپرسوی ایتالیایی نوشیده. در حقیقت با استفاده از قهوهساز انقلابیِ ISSpresso سامانتا و دیگر اعضای ایستگاه فضایی بینالمللی توانستند با همان کپسولهای قهوهی لاواتزا که روی زمین استفاده میشود، در فضا از یک فنجان اسپرسوی عالی لاواتزا لذت ببرند.
ISSpresso اولین قهوهساز کپسولی که میتواند در شرایط سخت در فضا کار کند و نامش را از روی نام ایستگاه فضایی بینالمللی ISS گرفته، همانجایی که در آن نصب شده. این دستگاه محصول پروژهی مشترک لاواتزا و آرگوتک است، یک شرکت مهندسی ایتالیایی که تخصص آن طراحی سیستمهای هوافضایی است و پیشتاز اروپاییِ آماده کردن غذاهای سالم و مقوی برای مصرف در فضا.
اضافه کردن نظر