بلاگ بامارو

میان وعده سالم

میان وعده ها اگر به درستی انتخاب شوند، نقش بسیار مهم و کلیدی در سلامتی افراد ایفا می کنند. غذای سالم در کنار میان وعده سالم، یک زندگی بهتر و زیباتر را رقم خواهد زد.

میان‎وعده‎های غذایی یکی از ضروری‎ترین موارد برای حفظ سلامتی هستند. درست است که خوردن وعده‎های غذایی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند؛ اما میان وعده‎ها نیز در رژیم غذایی سالم جایگاه خاص خود را دارند. اهمیت میل میان‎وعده سالم به قدری زیاد است که بسیاری از بیماری‎ها به علت عدم توجه به میان‎وعده است.

البته مشخصاً زمانی که از میان‎وعده صحبت می‎کنیم، منظور یک غذای سالم و باکیفیت است که در راستای سلامتی بیشتر مورد استفاده قرار می‎گیرد. متأسفانه عموم افراد خوراکی‎های ناسالم را به عنوان میان‎وعده می‎شناسند که به غیر از ضرر هیچ سودی برای آن‎ها ندارد.

در ادامه این مطلب سعی کرده‎ایم به برخی از انواع میان‎وعده‎های سالم که می‎توانند تأثیر مثبتی بر روی سلامتی ایفا کنند اشاره کنیم. پیشنهاد می‎کنیم اگر دوست دارید از خوردن میان‎وعده‎هایی لذت ببرید که سالم و مفید هستند، حتماً تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید.

میان وعده سالم
تغذیه سالم

مغزیجات

یکی از بهترین میان‎وعده‎ها، مغزیجات است. انواع مختلف مغزیجات، هم خوشمزه و لذیذ هستند و هم در دسته انواع غذای سالم جای‎ می‎گیرند. شما با خوردن انواع مختلف مغزیجات مثل پسته، بادام، گردو، بادام هندی، فندق و… مواد‎معدنی فراوانی را به بدن خود منتقل می‎کنید.

توجه کنید که خوردن مغزیجات به عنوان یک میان‎وعده سالم، از تنوع بالایی برخوردار است. علاوه بر خوردن ساده این میان‎وعده، می‎توانید مغزیجات را با شیر و برخی میوه‎ها مثل موز و توت فرنگی به صورت معجون در آورید و میل کنید. البته درست کردن یک معجون خوشمزه شاید کمی سخت به نظر برسد. می‎توانید این میان وعده مقوی را از کافه‎های خوب در نزدیک محل سکونت خود خریداری کنید تا درگیر معضلات تهیه آن نشوید.

میوه‎ها و آبمیوه‎ها

ساده‎ترین نوع از یک میان‎وعده سالم را می‎توان به خوردن میوه‎ها اختصاص داد. خوردن میوه بسیار لذت‎بخش و البته مفید است. میوه‎ها به عنوان یک میان‎وعده سالم محسوب می‎شوند که نقش مهمی در سلامتی افراد ایفا می‎کنند.

میوه‎های خوشمزه و سالم از بهترین میان‎وعده‎هایی هستند که می‎توانید از آن‎ها استفاده کنید. بهتر است در هر فصل از میوه‎های همان فصل استفاده کنید تا با مزاج شما سازگاری بیشتری داشته باشد. علاوه بر میوه تازه، می توانید از میوه‎های خشک نیز استفاده کنید. میوه‎های خشک هم خوشمزه هستند و هم به عنوان میا‎ وعده حس خوبی را برای شما به ارمغان می‎آورند.

آبمیوه‎ها و ترکیب آن‎ها با یکدیگر نیز می تواند از خوشمزه‎ترین و مفیدترین میان‎وعده‎ها محسوب شود. بهتر است اگر فرصت کافی برای تهیه آبمیوه ندارید، آن را از کافه‎های اطراف خریداری کنید. البته هر کافه‎ای برای خرید آبمیوه مناسب نیست و باید کافه‎های مطمئن را برای این کار انتخاب کنید. یکی از ویژگی‎های بامارو انتخاب کافه‎های مطمئن سطح شهر است تا افراد با خیال راحت از کافه‎های معتبر و باکیفیت سفارش دهند.

تغذیه سالم

نوشیدنی‎های گرم

نوشیدنی‎های گرم از لذت‎بخش‎ترین و دوست‎داشتنی‎ترین میان‎وعده‎ها هستند. اکثر نوشیدنی‎های گرم در دسته میان‎وعده سالم قرار می گیرند. برخی از این نوشیدنی‎ها مثل چای، نسکافه یا برخی از دمنوش‎ها را می‎توانید در منزل آماده کنید. برای برخی دیگر نیز می‎توانید به کافه بروید. در هر صورت میل کردن نوشیدنی گرم می تواند حس‎و‎حال خوبی به شما بدهد و خستگی روزانه را از تن‎تان به در کند.

یکی از جذابیت‎های نوشیدنی گرم این است که این نوشیدنی‎ها تنوع بالایی دارند. انواع قهوه‎ها، دمنوش‎ها و چای‎ها باعث می شوند تا شاید شما برای روزهای متمادی نیاز به نوشیدن یک نوشیدنی گرم تکراری نداشته باشید.

دیگر خوراکی‎های سالم

خوراکی‎های متنوع دیگری نیز وجود دارد که شما می‎توانید با استفاده از آن‎ها، یک میان‎وعده خوب و سالم را میل کنید و به میزان سلامتی خود بیافزایید. برای مثال خوردن خیار با پنیر فتا حتی با نان یا میل کردن انواع بستنی‎ها می‎تواند میان‎وعده مناسبی به حساب آید. شیر، ذرت بو‎داده، سبزیجات، ماست و بسیاری از خوراکی های دیگر نیز در دسته میان‎وعده‎های سالم جای می‎گیرند. بسیاری از این خوراکی‎ها را می‎توانید در منزل یا کافه‎ها و کافی‎شاپ‎های سطح شهر میل کنید.

با توجه به تنوع بالای انواع میان‎وعده سالم، بهتر است دور میان‎وعده‎های ناسالمی که هیچ سودی برای انسان ندارند را خط قرمز بکشید. مطمئن باشید انواع میان‎وعده سالم، لذت مورد نیاز شما را برای خوردن تامین می‎کنند. تنقلات مضر تنها در زمان استفاده حس خوبی به شما می‎دهند و در دراز مدت آسیب‎های فراوانی برای بدن شما به ارمغان می‎آورند.

۸ comments

ما را در اینستاگرام فالو کنید

Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.