بلاگ بامارو

یک نوشیدنی ، یک صبحانه

یک صبحانه ، یک نوشیدنی و دیگر هیچ! صبحانه خوردن، عملکرد ذهنی و قوای جسمانی را در اولین ساعات بیداری صبحگاهی، تقویت می کند و حتی به تناسب اندام کمک می کند. بسیاری از مردم بعد از بیداری، حس گرسنگی ندارند و در اکثر اوقات وقت کافی برای درست کردن و میل کردن آن ندارند اما یک راه حل خلاقانه برای غلبه بر این مشکل استفاده از یک نوشیدنی کامل و از قبل تهیه شده بجای صبحانه خوردن است.

نوشیدنی هایی برای صبحانه

اسموتی برای شروع روز

طبق تحقیقات اسموتی صبحانه ی شما باید شامل پروتئین، کربوهیدرات و چربی باشد و برای رسیدن به این ترکیب جادویی باید منابع این مواد مغذی را بشناسید.
برای پروتئین می توانید از ماست یونانی یا پودر پروتئین استفاده کنید و برای کربوهیدرات، میوه ها و سبزیجات گزینه های خوبی هستند و برای چربی می توانید از شیر نارگیل، دو قاشق خامه و یا کره بادام زمینی استفاده کنید. میوه آووکادو هم منبع خوب و سالمی از چربی است. البته این ها گزینه های پیشنهادی ما هستند و شما با توجه به ذائقه و سبک خوراک خودتان می توانید انتخاب های دیگری برای اسموتی صبحانه داشته باشید. قبلا اسموتی جعفری را به شما معرفی کرده بودیم و برای دیدن انواع اسموتی های محبوب در کافی شاپ های تهران به این لینک مراجعه کنید.

شیک پروتئین

شیک ها نوشیدنی هایی حاوی بستنی یا شیر هستند که با ترکیبات بسیار متفاوتی طعم دار می شوند و اگر واقعا صبح ها پر مشغله هستید شیک پروتیئن گزینه بسیار خوبی برای شماست. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۰۶ در مجله آمریکایی “تغذیه بالینی” منتشر شده است، میزان ترشح هورمون “گرلین” (هورمونی که باعث افزایش اشتها می شود” در کسانیکه پروتئین بالایی در وعده صبحانه مصرف کنند، کاهش می یابد. شیر یا شیر بادام می تواند به عنوان پایه برای شیک پروتئین باشد و برای بیشتر شدن پروتئین آن می توانید سویا یا تخم مرغ به آن اضافه کنید و یا بصورت جداگانه مصرف کنید.

میوه ها و اسموتی برای صبحانه

تر و تازگی با سبزیجات و میوه ها

یک صبحانه ی حاوی فیبر بالا می تواند شادابی را به پوست شما برگرداند. اما شاید میوه خوردن بصورت ناشتا در وعده صبحانه گزینه جذابی برایتان نباشد. پیشنهاد ما استفاده از انواع آبمیوه ها است. هر نوع آبمیوه ای راحت تر قابل جایگزین شدن با انواع صبحانه ها است. اما چالش اصلی برای این گزینه از دست دادن فیبر میوه ها و سبزیجات است که برای رها شدن از این مشکل می توانید از بِلندِر ها یا آبمیوه گیری هایی استفاده کنید که حتی المقدور فیبر بیشتری به آبمیوه شما اضافه می کنند و تفاله کمتری تولید می کنند و می توانید همزمان یک آبمیوه ی همراه با فیبر نوش جان کنید.

باز هم شیر

وقتی از شیر بعنوان یکی از گزینه های اصلی برای یک صبحانه ی کامل صحبت می کنیم، قطعا منظورمان استفاده از یک استکان شیر برای انبوهی از سِریال ها نیست! حتی از ترکیب قهوه با نصف فنجان شیر برای صبحانه صحبت نمی کنیم! حجم بیشتری از شیر را در نظر بگیرید و به این فکر کنید که طبق تحقیقات وزارت کشاورزی ایالات متحده امریکا، مصرف لبنیات خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد و تقریبا همگان می دانیم که رابطه دوستانه کلسیم موجود در شیر با استخوان های ما، سالهاست که ثابت شده است. پتاسیم موجود در این مایع سفید رنگ خوشمزه حتی فشار خون را هم در حد سلامت نگه می دارد و چه بهتر از این؟!

در مورد شیر و لبنیات به مطلب زنده باد لبنیات سر بزنید و برای وعده صبحانه با این سفیدهای دوست داشتنی آشتی کنید.

 

آب برای صبحانه

آب

آب خالص بدون افزودنی برای صبحانه گزینه جذابی نیست! با خودمان صادق باشیم J اما همان یک لیوان آب را می توان با افزودن کمی میوه از شب قبل، به دتاکس واتر تبدیل کرد و با رغبت بیشتری به سراغش رفت. یک لیوان آب قبل از صبحانه باعث می شود تا اشتهای کمتری برای صبحانه داشته باشیم و یک قدم به سمت تناسب اندام برداریم و آبرسانی به بافت های بدن را بهبود ببخشیم و حتی دردهای عضلانی و مفصلی را کمتر کنیم. امتیاز ویژه ی آب نسبت به سایر نوشیدنی ها، صفر بودن کالری آن است.

چای یا قهوه

برای ما ایرانی ها چای بعنوان اصلی ترین نوشیدنی صبحانه و برای غربی ها شاید قهوه پرچمدار نوشیدنی های صبحگاهی باشند که باید بگیم کمی کافئین در صبح ها می تواند حتی انرژی بخش هم باشد و برای شروع یک روز کاری مناسب هم باشد اما نکته ی انحرافی خانواده ی کافئین ها می تواند میزان مصرف این نوشیدنی ها باشد که نباید در روز از مقدار مشخصی بیشتر باشد و اندازه را نگه داشتن نه تنها برای سلامتی ضرری ندارد که مفید هم هست.

سپیده هراتی

اضافه کردن نظر

ما را در اینستاگرام فالو کنید

Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.