بلاگ بامارو

یک صبحانه ی قندی چقدر بد است؟

این یه سوال بزرگه که خیلی از کسانیکه نگران وزن و یک رژیم سالم هستند، حتما یک بار با آن مواجه شده اند. اما جواب ما اینه: صبحانه قندی به خودی خود بد نیست! اما فرمولی نیست که همیشه جواب بده و حال شما رو اول صبح خوب کنه.

اصولا وقتی از یک صبحانه ی سرشار از قند و شکر صحبت می کنیم منظورمان یک کاسه اوتمیل با انواع میوه های فصل نیست ، صبحانه ی ایرانی رو در نظر بگیرید با حلوا شکری و خامه عسلی و شکلات صبحانه و یک لیوان بزرگ چای شیرین!

صبحانه های قندی

اما اگر قرار باشه مقایسه ای بین غذاهای قندی و پروتئینی و چربی و یک غذای سرشار از کربوهیدرات داشته باشیم، باید این نکته ی جالب رو بدونید که کربوهیدرات ها سریعتر از غذاهای پروتئینی قند خون شما رو بالا می برن چرا که کربوهیدرات ها در دستگاه گوارشی شما به گلوکز تجزیه می شن و کم کم به جریان خون اضافه می شن و

اما صبحانه ی قندی که خیلی خیلی سریع تر گلوکز رو به خون شما میرسونن اما این افزایش انرژی و قند، پایدار نیست و خیلی زود هم از بین میره.

حالا اگر این صبحانه قندی با ترکیبات دیگری همراه باشه، پایداری قند رو در خون بالا میبره مثلا همون کاسه ی اوتمیل رو در نظر بگیرید! میوه هایی با قند طبیعی در کنار یک فیبر عالی یعنی جو دو سر باعث میشه تا فرآیند هضم قندها کندتر صورت بگیره و قندها مدت زمان بیشتری شما رو سرحال نگه دارن. با این اوصاف انواع شکلات های حاوی غلات و سریال های متنوعی که برای صبحانه ارائه می شوند این بازی را باخته اند!

یه آزمایش ساده!
یه آزمایش ساده و کم هزینه برای رسیدن به بهترین ترکیب صبحانه و متناسب با فعالیت های روزمره انجام بدید. کافیه که از نزدیک ترین سوپری یک بسته جو دو سر پرک بخرید و برای صبحانه با آب مخلوط کنید و هر میوه ای که در منزل داشتید (البته منظورمون هندوانه نیست قطعا ? ) خرد کنید و به با اوتمیل ترکیب کنید و بعد منتظر بمانید تا چقدر طول می کشد که دوباره احساس گرسنگی کنید.
برای روز بعد دوباره یک کاسه جو دو سر پرک رو با میوه و کمی کره بادوم زمینی امتحان کنید و دوباره تایم گرسنگی دوباره رو اندازه گیری کنید.

این آزمایش به شما ثابت خواهد کرد که مدت زمان بیشتری احساس سیری خواهید داشت و به راحتی برای رسیدن به بهترین رژیم برای بدن خودتون دست پیدا می کنید. با این روش هربار که به سراغ انواع پنکیک ها و آبمیوه های فراوری شده و یا انواع سریال ها و دونات ها می روید به راحتی مچ خودتون رو میگیرید و خیلی راحت یک قدم به سمت صبحانه ی سالم و بدن آماده پیش میرید.

یک تحقیق جالب هم نشان داده که صبحانه خوردن تنها تاثیرش روی میان وعده ای است که قبل از ناهار به سراغش می روید به این معنی که می تواند تا حد زیادی رغبت خوردن یک میان وعده را کم کند اما تاثیری روی ناهار یا شام ندارد و ما طبق معمول ناهار و شام را خواهیم خورد پس اگر قرار باشد کالری از رژیم روزانه ی ما کم شود و به کاهش وزن کمک کند در واقع حذف همان میان وعده ی صبح هست.

با مواد غذایی صلح آمیز و هوشمندانه برخورد کنیم و قربانی تبلیغات خوش رنگ و آب شبکه های اجتماعی و رسانه ها نشیم یک قدم بزرگ و موثر برای رسیدن به یک سبک زندگی سالم هست.

سپیده هراتی

اضافه کردن نظر

ما را در اینستاگرام فالو کنید

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More