بلاگ بامارو

تخم مرغ قهرمان وعده صبحانه

سفیده تخم مرغ را بخورید و زرده آن را فراموش کنید! چندین بار وقتی در مورد رژیم غذایی روزانه با دوستانم حرف زده بودم، این جمله را شنیدم و بعد از تمام بررسی هایی که در دنیای اینترنت انجام دادم متوجه شدم که وخامت اوضاع اصلا با چیزی که در افکار مردم جا افتاده، متناسب نیست.

در واقع کسانیکه از بیماری های قلبی رنج می برند و یا کلسترول خون آنها در آزمایش های پزشکی بالا گزارش شده در مورد خوردن زرده تخم مرغ کاملا باید با احتیاط برخورد کنند اما روی صحبت من با کسانی است در سلامت نسبی به سر می برند اما باز هم نسبت به زرده تخم مرغ با شک و تردید برخورد می کنند.

تخم مرغ یکی از ساده ترین و دم دستی ترین غذاها است و مواد معدنی و پروتئین و ویتامین آن به راحتی می تواند برای بدن مفید باشد.

ویتامین B محبوب کسانیکه به مو و پوست خود اهمیت می دهند به راحتی از طریق تخم مرغ جذب می شود و حاوی ویتامین های A و B6 و  B12 است و همین ویتامین B برای تامین انرژی روزانه یکی از واجبات است و می توانید به جای لیوان های قهوه ی پیاپی در طول روز، صبح رو با یه املت یا نیمروی جانانه شروع کنید.

مصرف بیش از اندازه تخم مرغ بخاطر پروتئین، یک اشتباه خطرناک است و بهتر است از منابع گیاهی هم برای تامین آن استفاده کنید چراکه مصرف بیش از اندازه پروتئین حیوانی باعث می شود بدن مقدار زیادی فاکتور رشد شبه انسولین تولید کند و میزان بالایاین هورمون در بدن باعث تشدید روند پیری می شود و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

دستورپخت هایی برای تخم مرغ

املت بدون تخم مرغ معنی ندارد و ماده اصلی و پایه ای این صبحانه ی جالب و متنوع، تخم مرغ است. صدها نوع املت وجود دارد که دستورپخت هایی بسیار متفاوت دارند و در جای جای جهان با دستورپخت های بومی طبخ می شوند.

از املت های سبزیجات با اسفناج و قارچ و سیب زمینی و گوجه فرنگی و هر سبزیجات دیگری که با ذائقه شما جور در می آید، بگیرید تا انواع املت هایی که با حبوبات مختلف و گوشت طبخ می شوند. کافیست تا همین کلمه ی املت را در موتورهای جستجو سرچ کنید تا به دنیایی از دستور پخت های جالب و جدید برسید که برای تمام عمر وعده ی صبحانه ی شما را غنی و جذاب کند.

سپیده هراتی

۱ نظر

ما را در اینستاگرام فالو کنید

Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.