بلاگ بامارو

تن ماهی و باید و نبایدهایش

تن ماهی آنقدر خوشمزه اس و آنقدر سهل الوصول است که طرفدارانی در همه ی قشرها دارد. از کارمندان سازمان ها و شرکت ها گرفته تا مادران خانه دار و دانشجوها. قیمت مناسب و دسترسی آسان به این ماهی طعم دار شده ی خوشمزه، باعث شده تا در دستورپخت های سالاد ها و غذاهای رژیمی و غیر رژیمی جایگاهی برای خودش دست و پا کرده باشه.

در سال های اخیر نام های تجاری زیادی به عرصه ی تولید تن ماهی وارد شده اند و با افزودن طعم های مختلف به این قوطی های کوچک، این غذای سبک و ساده رو متنوع تر کرده اند.

بامارو دو تا لقمه ی خیلی خوشمزه با تن ماهی داره که اگر بخوای میتونی از اینجا سفارش بدی.

تن ماهی و دیپ اسفناج بامارو
تن ماهی و دیپ اسفناج بامارو

فواید تن ماهی

  • تن ماهی جزو غذاهای کم کالری محسوب میشه و به یکی از علاقه مندی های آدم های اهل رژیم تبدیل شده تا جاییکه کافیه با یه قوطی تن ماهی، طعم سالاد، ساندویچ یا هر غذای رژیمی رو عوض کنند تا با رغبت بیشتری غذاهای رژیمی رو میل کنند.
  • تن ماهی با خاصیت ضد التهابش برای بیمارهای روماتیسم و کسانیکه درد مفاصل دارند بسیار مفید هست و سرشار امگا سه و آنتی اکسیدان و پروتئین و چربی های مفید هست به این ترتیب یک دشمن درجه یک برای سرطان محسوب میشه.
  • ورزشکاران و دلاورانی که برای حجیم شدن بدن تلاش می کنند بهتره که به تن ماهی ارادت ویژه ای داشته باشن چرا که در هر وعده ی غذایی که تن ماهی مصرف می کنند 100 گرم پروتئین وجود داره و برای عضله سازی بسیار مفید محسوب میشه.

ساده و خوشمزه و گاهی کُشنده!

تن ماهی از گوشت ماهی تُن تهیه می شه و این ماهی خیلی سریع شنا می کنه و متاسفانه از جمله ماهی هایی هست که مقدار زیادی جیوه جذب می کنه و جیوه هم یکی از عناصری هست که شانس ابتلا به بیماری های عصبی رو زیاد می کنه. جیوه از عناصر سنگین هست و اگر درصد اون توی بدن زیاد شه، مثل مواد سمی عمل می کنه و حتی تجمع جیوه در بدن باعث بهم خوردن متابولیسم درونی بدن، لرزش عضلات و حتی بی حسی عمومی بدن میشه و از همه بدتر ممکنه باعث اختلال سیستم عصبی و آسیب جدی به بافت مغزی بشه.

پس در مصرف تن ماهی دقت کنیم و سعی کنیم از استفاده ی هر روزه ی اون جلوگیری کنیم مثلا اگر مبتلا به بیماری های عصبی و مغزی هستیم یا باردار هستیم حتما با مشورت پزشک از تن ماهی استفاده کنیم.
تن ماهی برای کودکان بین 5 تا 11 سال نباید بیشتر از 150 گرم در هفته باشه و برای کودکان زیر 5 سال هم حدود 75 گرم هست.

دقت کنیم!

  • اگر دسترسی به ماهی فروشی ها داریم سعی کنیم از انواع ماهی های تازه که بصورت روزانه صید شده اند استفاده کنیم و اولویت دوم ما استفاده از تن ماهی و غذاهای کنسرو شده باشه چرا که مواد نگهدارنده و افزودنی ها باعث میشن که سلامت این نوع مواد غذایی کمتر باشه.
  • حتما به تاریخ انقضا و تولید روی قوطی تن ماهی دقت کنیم.
  • حتما در مورد بوتولیسم یا سمی که در قوطی تن ماهی تولید شده و سبب مرگ و میر شده شنیدید. پس حتما به سالم بودن قوطی و زمان مصرفش دقت کنیم.
  • حتما قبل از استفاده 20 دقیقه تن ماهی رو بجوشونیم تا احتمال مسمومیت رو به حداقل برسونیم.
  • دقت کنیم که اگر فشار خون بالایی داریم توی مصرف تن ماهی دقت کنیم چرا که میزان نمک این ماهی های خوشمزه بسیار بالاست.

سپیده هراتی

اضافه کردن نظر

ما را در اینستاگرام فالو کنید

Something is wrong.
Instagram token error.
Load More